Pages

18 June 2012

Fashion Raya~





kita punya puasa belom lagi,lebih kurang lagi 2 or 3 week kan. Tapi tiada kesalahan untuk ninie update pasal fashion raya untuk tahun ini kan?. 



Tahun lepas Malaysia dilanda dengan fahion shawl,belit sana belit sini. Tahun nie pulak ninie rasa style shawl nie akan berkurangan dan diganti dengan tudung bawal. Bagi ninie,fashion tudung bawal nie lebih nice,cute,simple dan yang penting nampak kemas. Kalau shawl nie,dia nampak agak serabai sikit same with Dian Pelangi style,ninie tak berapa gemar sangat dengan style Dian pelangi.


Dari segi baju pulak,as usual la. Ramai yang akan memilih baju kurung sebagai pakaian utama. Yang berbeza nye jenis baju kurung yang akan digayakan,samada kurung moden,kurung pahang,kurung kedah and so on laa.Nak tahu lebih banyak pasal jenis-jenis baju kurung nie,korang boleh la search internet,semua ada.





Tips dari ninie untuk bergaya pada hari lebaran nanti takklah terlalu sukar,just use your creativity and mix n match. Bagi ninie,fashion yang paling simple paling best untuk hari raya. Why? sebabnya apabila kita berkunjung ke rumah jiran-jiran nanti kan,kita nak makan tu nak makan nie senang dan yang penting selesa. Bebas nak makan apa-apa tanpa risau memikirkan pakaian kita wokeyh.




Ninie lebih suka kenakan baju kurung moden plain chiffon,tudung bawal bercorak and wedges. Dan tak lupe ribbon besar ninie kat kepala sebagai aksesori.hehe..

Sekian untuk entry kali ini,bye-bye

nota: nak pergi prepare untuk berbukak puasa. i puasa ganti hari ini.
Share with the world:

1 comment:

 
Designed by Beautifully Chaotic