Pages

01 July 2012

Hidup Ini Penuh Warna Warni



Assalamualaikum Readers,

Firts of all i wanna thanks to my mum because dah lahirkan aku kat dunia nie,"Terima kasih ma sebab lahirkan ninie,bagi ninie kenal dunia yang penuh dengan suka dan duka,bagi ninie rasa kesedihan kegembiraan dan bagi peluang untuk ninie hadapi pelbagai cabaran dalam hidup. Tanpa ma,siryes ninie cakap ninie tak mampu nak hadapi benda nie sorang-sorang. Ma banyak bagi semangat dekat ninie,thanks a lot mum,i really appreciate that"

Kehidupan ibarat roda,yang sentiasa berputar tanpa henti. Dalam waktu putaran itulah telah banyak mengajar kita erti kehidupan sebenar,bagi kita kenal pelbagai rupa dunia,ada dunia yang gelap dan pastinya ada dunia yang cerah. Aku percaya setiap manusia mengimpikan dunia yang cerah,dunia yang penuh kebahagiaan tapi apakan daya kita hanya manusia yang hanya berkemampuan untuk merancang dan Allah s.w.t jua lah yang menentukan samada apa yang kita rancang akan terlaksana.

Bagi aku,kehidupan penuh dengan warna warni. Setiap warna mengambarkan sesuatu kehidupan. Kehidupan kita bermula dengan warna putih dan atas usaha masing-masing untuk menjadikan warna putih itu suatu warna yang menarik. Kalau hidup hanya berlandaskan nafsu memang ternyata anda adalah golongan yang tersangatlah rugi. Hidup yang berlandaskan dunia dan nafsu semata-mata tidak akan pernah mengenal erti kemanisan dunia mahupun akhirat jauh sekali mencium bau syurga.

Kehidupan aku sekarang,alhamdulilah masih berjalan lancar. Masalah,tekanan semua tuu adalah lumrah hidup yang pastinya semua manusia hadapi. Kalau ada yang tak pernah menghadapi masalah bukan manusia namanya tuu,.hehe. Aku sentiasa dikelilingi oleh orang-orang yang amat aku sayang. Mereka semua adalah semangat untuk aku jalani kehidupan sekarang dan masa -masa yang mendatang. Tanpa mereka aku langsung tak boleh bayangkan kehidupan aku macam mana. /*sound like anak manja jew,yess! memang...Setiap saat waktu yang berjalan banyak mengukir kisah-kisah hidup yang penuh dengan warna warni bagi aku,pengalaman bersama setiap orang yang aku jumpa banyak membawa aku ke arah dunia kematangan.

Teringat kembali pengalaman semasa mengikuti program educate malaysia dekat uitm dan rtc kelantan last month. Di situ terlalu banyak pengajaran yang telah aku perolehi. Still ingat lagi fasilitator aku bagi tahu aku,"kita kalau nakkan kehidupan yang bermakna ,i mean yang terbaik,air mata,letih,pengorbanan semua itu mesti kita rasa dulu". Dia juga ada cakap untuk sentiasa be the number one,do a things that loser can't..Seuntung-untung orang yang kat atas dunia nie adalah orang yang sentiasa belajar daripada kekalahan. 

So dekat sini aku nak cakap, DARE TO FAIL!. Orang yang bijaksana tidak akan duduk meratapi kegagalannya tetapi dengan lapang hati mencari jalan bagaimana memulihkan kembali kerugian yang dideritainya. Ayat aku ciplak dari button aku.hehe. Moga-moga dapat memberi motivasi untuk korang yang dah makin down dalam hidup. Wake up guys,perjalanan makin panjang jangan pernah sia-sia kejayaan hari esok semata-mata kegagalan hari ini.

Akhir kata,always smile and make the world happy because of you!..Lets smile like me,hehe

Share with the world:

2 comments:

aindzaya said...

hey budak comel...berjiwa entry matang..apppriciate setiap yg ada disekeliling kita :)

kalau rasa CREATIVE, ARTISTIK, GEORGEOUS, ADORABLE, FASHINABLE,OWESOME clik sini : Konspirasi Blogger Kreative 2012

zaxx said...

kehidupan warna warni impian semua insan..:) buat niniey , sy wish all the best especially untuk SPM yg bkal mendatang ni k..:)

 
Designed by Beautifully Chaotic