Pages

13 March 2012

tengok sinie,kasi paham betul2..




wah cikgu korunk penah cakap camnie tak???hahaha,cikgu aku???hampir tiap kelas dy cakap..mana tak nye,pelajar2 lam kelas aku tuu lau tak diberi amarn maut sebelom mula kelas,dorg akn besar kepla...time cikgu dok mengjar kat depn pown dorg msih lagi dok mengajr kat belakang..biasa laa fenomena nie kan,bdk sekolah laa kate kan...tapi pelajr2 lam kelas aku nie luar biasa taw,lau luar biasa dr segi akdemik tuu xpe laa nie luar biasa dok pok pek pok pek...menganggu owang jew..harap jew kelas sc no 1 tapi perangai hampeh....hahaha...aku kadang2 jew ikowt kpla dorg...lau tak focus betol2,xpahm laa jawabnye,bile x paham,mula kawan malas aku tuu dtg berkawan ngn aku...so now,aku nak kasi tips2 untuk focus time study..

'tengok sinie!! kasi paham betol2'

  • mula2 nak study tuu korunk bace laa doa dlu..semua benda kite wk tuu ad baek nye mula dgn doa..pastuu tetapkn niatb kt hati tuu nk bg prhtian btol2..
  • bile dh doa,stop buat bnda2 yg boleh mengangu perhatian korunk,cthnye tme nk mla study tuu laa korunk bru nk wk kuar pnsel laa,bku laa nk btulkn bju laa,nk p tnds laa or pape je a..tuu sume kn boleyh buat korunk pnye prhtian tuu teralih..so lbh baek sblom study dh prepre sume bnda ok..
  • duduk dlm posisi yg btul n tegak dn bg phtian btul2 kt pe ckgu dok ajar..
  • korunk dduk bkn brmkna korunk kna snyp n tgok jew..korunk kna jugak bertnye..xde owg yg ajr skli dah boleyh paham secra keseluhuran ok..owg yang pndai tuu akn sllu brtnye..so krap2 laa korunk brtnye..n pstikn prtnyean krunk tuu berkaitan dengan topik yg dibncanngkn..
  • bila korunk asew mengantuk,terus jew minum air..nie laa untung lau bawak air...
  • still x thn lagi asew mngntuk tuu..korunk kempal n bkk tgn tuu buat smpai bosan ok..hehe
  • yg nie boleyh dktkan efisien kot,hehe...time bljr korunk dkt2 kn dri tuu dengan pljr2 yg pndai,mybe cre nie agk kejam tp trpksa tuu atasi mslh krng tumpuan tuu..hehe..bile x phm ckit dh boleyh trus je tnye dy..cu korunk tnye kwn korunk yg agk low ckit,ssh t dy nk jwb slp2 t dy ajk korunk bkk kdai kopi sb nye dy dah boring dok dgr ckgu bebel dpn,kn terikut skli korunk..hihi..

aku harap tip2 tu korunk manfaatkan laah btul2 ok...
aku pown dok tngah amalkan jugak skunk nie...hehehehee
Share with the world:

No comments:

 
Designed by Beautifully Chaotic