Pages

12 October 2012

pimpin lah aku...






Assalamualaikum...


Malam ini,tubuh terasa dingin sangat-sangat,hati pula makin gusar..gusar memikirkan nasib diri ketika mengahadapNya kelak. 17 tahun dipinjamkan hidup oleh Nya tapi banyak yang disia-sia kan. Godaan dan nafsu terlalu kuat tapi diri ini sedikit pun tidak mahu melawan??kenapa?ma & abah dah cukup bagi didikan ditambah lagi dengan ilmu yang diturunkan oleh guru-guru tapi kenapa diri ini masih tetap berdegil??

Dia telah bagi semua yang aku impikan, kemewahan,kebahagian,ketenangan,kejayaan, 5A UPSR,8A PMR semua aku minta dia bagi..terlalu kerdil dan kejinya diri ini,sedikit pun tak pernah nak bersyukur..


Disaat memikirkan dosa yang telah dilakukan,langit di waktu malam tiba-tiba terang benderang.. Ya Allah musibah apa nie??Dalam ketakutan aku cuba lari dari situ tapi tak dapat..kaki aku tak mahu bergerak dari situ..dan tiba-tiba ada satu lubang api muncul di langit yang terang itu..

Aku nampak terlalu ramai wanita meraung dalam lubang tuu..meraung meminta pertolongan..aku tak mampu untuk tolong mereka aku cuma mampu menangis melihat semua itu..dan aku terkedu bila melihat seorang gadis iaitu diri aku sendiri ada dalam lubang itu,turut menangis,turut meraung meminta pertolongan tapi xde satu pun orang yang menhulurkan pertolongan..

Aku tersedar..ya Allah alangkah bersyukurnya aku semua nie hanya mimpi tapi kenapa harus aku mengalami mimpi itu???mungkin Allah bagi petunjuk,Allah bagi kesedaran pada aku untuk berubah ke jalanNya..Mungkin solat sahaja tanpa memahami maksudnya yang sebenar tidak cukup untuk menguatkan iman kita..Sekarang ini,aku hanya memohon kepada Allah supaya dijauhkan aku daripada orang-orang yang akan menghalang aku daripada menuju ke jalaNya..

Aku hanya mahu pimpinan darimu Ya Allah....
Share with the world:

No comments:

 
Designed by Beautifully Chaotic