Pages

23 October 2012

Crazy With Peplum

Assalamualaikum & Salam Sayang


See,see tak sampai 24 jam dah update,apa nak jadi lah dengan aku nie..hahaha,.tadi baru keluarkan entry last  sebab nak stop menaip kejap nak tumpukan pada pelajaran..hihi..Takpe bagi chance untuk hari nie je ok..lepas nie kita betul-betul tumpukan pada exam ok..tak mao marah-marah nanti cepat tua..wee..

Guys,i wanna tell you that im crazy right now!!!..yeah! crazy with baju kurung peplum..Tesanga-sangat menarik perhatian aku kali nie..Tapi tak sempat laa nak pakai masa raya aidil adha nanti sebab aku baru jew jumpa online shop yang jual kurung peplum nie..*sigh*..rugi tol laa!!..nevermind,baju kurung not only dipakai untuk raya jew,masih banyak event-event yang perlu aku pakai formal bagai..wah! bunyi macam banyak dapat invitation event nie..yes! memang cuma tak berkesempatan nak pergi sebab sibuk dengan kelas,lagi pun kalau pergi segan laa,ramai yang tak kenal..maklum lah kita blogger baru so tak berapa nak kenal dengan blogger-blogger lama..stop cerita pasal event,sambung pasal kegilaan aku terhadap kurung peplum..


Actually dah lama kurung peplum nie popular tetapi disebabkan tempat aku nie,well you know tak berapa nak up-to-date sikit susah laa..Kalau owang pakai fashionable sikit,dah dipandang pelik..Itu lah sikap orang melayu yang patut dikikis mulai sekarang. They should pandang fashion sebagai satu perkara yang biasa and santai not a luar biasa dan kadang-kadang memandang pelik kepada orang yang suka berfashion..


Aku adore sangat-sangat dengan kurung peplum dari koleksi ADAMELL nie..You all nampak kurung nie plain kan,tapi sebenarnya kain kurung peplum nie bercorak taw,nampak jew plain..so nice. Potongan yang di hasilkan juga tak nampak terlalu messy atau keterlaluan sesuai laa dengan muslimah masa kini..Satu lagi yang aku suka dengan design peplum nie adalah design yang menampakkan ciri-ciri kesopanan..Sesetengah kurung peplum tuu terlalu keterlaluan dan nampak tak sopan sebab baju tuu terlalu singkat dan sendat..









Nurita Harith,salah seorang pereka fashion favourite aku..Setiap rekaan yang dihasilkannya pasti memiliki keistimewaan sendiri..Like this peplum,..Bagi aku laa kan,kurung peplum tuu sesuai jika diperbuat daripada chiffon,silk or anything else tapi kurang sesuai jika diperbuat daripada cotton because potongan yang bakal dihasilkan tak nampak menarik dan pemakainya akan nampak chubby..thats my opinion laa..


Sejak akhir-akhir ini kan,aku memang suka sangat dengan warna-warna baby macam nie..pink+blue so nice macam ice-cream paddle pop pulak..peplum yang nie dijual secara berasingan thats means you all boleh gayakan dengan pallazo,maxi skirt or apa-apa je laa yang penting korag haruslah berani mix and match..Harga this peplum dalam RM65 macam tuu laa..Dah kira gila murah laa tuu,buka senang nak dapat material macam nie dengan harga yang murah,lain lah kalau peplum material jersey(like tshirt) tuu.




And last but not least,aku betul-betul teringin dan nak sangat-sangat dengan baju kurung nie..ada sape-sape nak sponsor tak??lau sudi aku sayang lebih nanti..haha*mengedik je lebih*








Share with the world:

2 comments:

sakuraadibah said...

baru kenal apa itu peplum... mekasih.. cantik.

Unknown said...

CANTIK2 nyerrr....geram tgk..heheh

 
Designed by Beautifully Chaotic