Pages

27 July 2012

Perkahwinan muda di usia 16 tahun & 14 tahun



Assalamualaikum..

Wait!!!!!!!!!!!!!!!!!. Sebelum korang membuat spekulasi yang memang boleh mengundang kontroversi,let me explain about the picture above. Gambar di atas tuu bukan laa pengantin yang kahwin muda,itu irine nadia dan amirul yang dah sebulan kahwin. Disebabkan saya teramatlah suka dengan gambar itu,saya jadikan ia satu gambar HIASAN untuk entry tentang perkahwinan pada kali ini,hehe. Amacam ok tak??suka sesangat dengan gambar nie,manja je nampak si irine tuu an,hee..



Back to the title,PERKAHWINAN MUDA DI USIA 16 TAHUN & 14 TAHUN. wow! korang pernah expect tak benda-benda nie akan melanda negara kita?. Actually hal nie dah one week tersebar but ninie nie baru jew nak discuss pasal nie dengan korang. Bagi ninie kan,perkahwinan muda nie ada positif ada juga negatif. well,setiap perkara yang positif sudah semestinya ada negatifnya kan..

Positif bagi ninie sebab..
1.Sudah pastinya takkan berlaku maksiat,dah halal kan

Negatif bagi ninie sebab
1.remaja terlalu muda untuk memikul tangungjawan sebagai suami isteri..

But apapun negatif da positif nye,congrats to adik syafiq and adik yana,semoga berkekalan hingga akhir hayat. Keputusan korang adalah yang terbaik. Kahwin tuu kahwin jugak kay,study jangan lupa..

Haishh,sedih sebenarnya taip entry nie,nape???sebab diri dah terasa tua laa. Adik-adik tuu dah kahwin,kakak nie belum lagi..hehe..

Sekian


Share with the world:

No comments:

 
Designed by Beautifully Chaotic