Pages

01 September 2012

Ular Di Kaki




Assalamualaikum..

Mak oii,tuhan je yang tahu bertapa takutnya aku hadapi situasi tengah hari tadi. Dah tak boleh nak fikir apa-apa dah selain nak keluar cepat-cepat.

Cerita nya macam nie. Tengah hari tadi macam biasa laa,aku mengadap notebook kejap check email,facebook,blog dan sebagainya. Aku buat macam biasa laa. Duduk tempat biasa,online macam biasa. Tetiba aku dengar bunyi bising dekat belakang almari yang terletak tepi aku. Aku buat macam biasa laa,selalunya tikus yang buat bising.Kat rumah aku nie tikus boleh tahan jugak kuantitinya..

5 minit lepas tuu,bunyi bising makin kuat. Fuhh berdebar giler,tak pernah lagi ada bunyi bising sampai macam tuu sekali. Aku nak pergi tengok tuu,keluar tikus dari belakang almari. Terperanjat laa,. Secara automatiknya aku duduk mencangkung atas kerusi,bab2 tikus nie aku geli.

Aku sambung online lagi dengan kedudukan mencangkung atas kerusi.hehe.. lebih kurang dua minit. Aku nampak satu benda yang hitam sangat-sangat panjang pulak tuu dekat sangat dengan kerusi aku.. Dengan sekuat hati aku jerit "MA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!",siryes tak pernah jerit tahap maksimum macam tuu..aku terjun dari kerusi,aku lompat atas katil,memang aku tak boleh fikir apa-apa lagi masa tuu. Aku nak pergi bukak pintu,pintu pulak buat hal,x boleh nak bukak..Nak giler aku time tuu. Takut.. Cuba punya cuba rupanya pintu kunci. Terus aku tarik kunyi,aku keluar sampai luar rumah bukan keluar sampai ruang tamu sampai luar rumah tau..

Menangis aku dibuatnya,ma pulak dah risau tapi dia tak pulak keluar dari rumah. Terus call uncle aku mintak tolong dia. Tapi bila dia sampai ular tuu dah takde. Tak tau pergi mana..Siryes aku tengah trauma sekarang nie. Aku xkan masuk dalam bilik aku lagi.. Ruang tamu dah jadi tempat aku study sekarang nie. Masih lagi terbayang-bayang ular tuu dekat kaki aku...:(
Share with the world:

1 comment:

Ady5449 said...

ular masuk dlm bilik ke??? bhya 2... kna gledah abis a nanti tak pasal2 ade lagi kang..

 
Designed by Beautifully Chaotic