Pages

22 May 2013

Life Update



Assalamualikum & happy wednesday :)

Hampir 3 bulan jugak aku biarkan blog nie bergantung tidak bertali. *ayat bajet jahat benor*.
SO,i really hope that blog aku nie masih ada pembaca tak kira laa pembaca senyap ke bising ke,pasif or aktif,importantly uolls masih nak baca apa yang aku tulis*even aku sendiri pun tak tahu nak tulis hape*

straight to the point.

.apa yang NK buat sepanjang 3 bulan menyepi???
ececeh soalan bajet artis retiss laa pulak..biarkan aku berfeeling artis sekejap..
habis aje spm bulan 12 tahun lepas,aku terus busy kan diri cari kerje. Masa tuu tak fikir nak kerje hape yang penting halal dan mampu berikan aku a wonderful experience.. Panggilan daripada mak cik aku bagai bulan jatuh ke riba *huwaaa nie karangan ke hape???* Tanpa berfikir panjang aku terus ikut mak cik aku ke PJ kerje as a Shop Assistant dekat kedai 24 hour company KK Group..Not bad,kerja tak terlalu sukar dan senang aku buat..Dekat tempat kerje ni lah macam aku belajar, dan macam-macam jenis orang jugak aku jumpa..:)


haa nie bukan tempat kerja aku..Gambar nie di captured sewaktu aku menghadiri kursus shop assistant. Training uoollls training,ni bukan sebarang kedai tahu. Kerje sebagai SA pun kena training sekarang. Apatah lagi yang nak jadi,Doctor,engineer,pilot,lawyer and so on mesti berganda-ganda susah..:)tak ada benda senang sekarang. Nak jadi petani pun susah tahu,macam-macam nak kena tahu.cara menanam,membaja,membatas.*oit,tetiba Ioolss cakap pasal petani pulak*



kawan dekat training hari tuu..Cer teka umur die???Siryes aku hengat die 20 tahun dan ke atas..rupe-rupenye....jeng-jeng...
18 tahun uollss..18 tahun tuuu same lah dengan kite..muke mak aihh matured bebenor..

Selain bekerja apa NK buat lagi???
haa nie satu ceq nak habaq dekat hangpa sume.. Kerje tuu memang lah kerje tapi tak bermakna iolls kerje je 30 hari sebulan tuu..Ada jugak hari-hari cuti aku keluar lepak. Lepak bukan sebarang lepak,nie lepak terjamin lagi terkawal. Sepanjang aku berada di PJ aku hanya dibenarkan keluar bersama mak cik & pak cik sahaja. Noktah!!.So sadis..Tapi aku lebih selesa keluar dengan dorang berbanding rakan-rakan kerje..why??because they're so meletoppsss..satu kepala dengan aku even dah anak satu.wuhuuuuu


Sunway pyramid,waktu nie aku melaram habis-habisan dengan mak cik aku kat area sini sebab pak cik aku kasi chance untuk lepak puas-puas sambil tunggu die finish main bowling dengan kekawan die..:) niat nak naik kapal tuu tapi dah pukul 12 pagi lebih,ship tuu dah off..:(


Entah kenapa aku terasa tersangatlah sweet sewaktu ini. Adakah anda merasakan hal yang sama dengan saya???sila angukkan kepala anda yang tak berapa nak angguk tuu..:P..Actually,waktu nie sumua kedai-kedai,boutique-boutique,restaurant dan seangkatan denganya already CLOSE..*ngee*Hanya ada beberapa manusia macam aku je yang belum balik-balik lagi.Agak-agaknya kiteorang nie spesies yang sukar kembali ke rumah agaknya..We all balik rumah pukul 3 pagi,dan yang best nye semua lewat masuk kerje keesokkan harinya..


Guess what???i'married??when??where??with whom??
i'm really sorry,i dont have any answer for that questions...hahaha..Siryes memang cuak giler kalau accept jawapan macam tuu..FYI i'm not marry yet..This precious picture was take at Pahang,kenduri kahwin kawan mak cik haku...

Tempoh 3 bulan lebih telah banyak mengajar aku tentang kehidupan sebenar,membiarkan aku mengenali bermacam-macam jenis perwatakan manusia di dunia ini dan paling beharga mengajar aku untuk berdikari..:)sebelum berpisah i have a teaser for u guys...jeng...jeng...jeng..











Share with the world:

No comments:

 
Designed by Beautifully Chaotic