Pages

21 September 2013

A Transformation Of Life


Assalamualaikum and greetings all.!


Hidup sebagai seorang pelajar adalah perkara yang paling terindah dalam hidup aku . Aku telah di hantar ke sekolah dan bergelar seorang pelajar sejak umur 5 tahun lagi . Pada mulanya,aku tidak ke suka ke sekolah,yelah same macam sesetengah pelajar(sesetengah okey.!tak semua) . Bukan ape,cuma rasa tak best,pergi sekolah tak boleh nak main-main(perasaan budak-budak) . Bila umur semakin bertambah,pemikiran semakin matang dan kesungguhan untuk belajar itu semakin membuak-buak sehingga lah sekarang . Apa yang menjadi masalah nya i couldn't avoid from being a lazy person.hehe.But,aku bukan terlalu pemalas,kadang-kadang je .


Daripada sekolah peringkat Tadika,rendah,menengah dan sekarang university banyak memberi pengajaran dan juga pengalaman yang cukup terindah dalam hidup aku . Setiap hari aku cuba untuk jadi yang terbaik untuk agama,bangsa dan masyarakat . Harapan aku adalah untuk menjadi seseorang yang disenangi oleh semua orang. Kehidupan di universiti adalah kehidupan yang agak mencabar jika dibandingkan dengan kehidupan aku sebagai pelajar sekolah . Di sini,aku kena belajar untuk hidup berdikari dan menyusaikan diri dengan pelbagai keadaan . Dekat U ni lah,banyak perkara baru yang aku belajar dan aku akan cuba untuk tidak terlalu,orang kata terpengaruh dengan budaya luar sehingga lupa asal usul.


Alhamdulillah,Allah bagi APA YANG AKU PERLUKAN BUKAN APA YANG AKU NAK . Allah juga mempertemukan aku dengan sahabat yang baik,yang boleh membimbing aku dan menemani aku sepanjang aku belajar di sini. Semoga kiteorang akan terus bersahabat until Jannah.(nama kawan aku tuu pun Jannah).hehe

Kebelakangan ni,aku agak jarang megupdate entri dekat blog. I'm really sorry for that . Kesibukkan melanda diri . Tapi lepas ni aku akan cuba lah untuk update blog maybe 1 entry per week. Sekurang-kurangnya kalau blog ni terupdate ada juga bahan untuk baca di zaman tua-tua nanti kan,takde lah hidup waktu tua-tua nanti boring dan paling penting dapat bagi cucu-cucu baca kisah nenek diorang nie(hope to be a beautiful grandmother,huhu)


Last but not least,doakan aku untuk terus istiqamah dalam menuntut ilmu dan menjadi seorang pelajar yang berjaya dunia akhirat. Paling penting akhlak sentiasa baik dan menjadi sebenar-benar perhiasan dunia akhirat.:)

P/S: muke dah makin tembam agak-agaknye..Skill untuk menulis pun dah tumpol nie.

Share with the world:

No comments:

 
Designed by Beautifully Chaotic