Pages

03 February 2013

Insan Baru di kehidupan baru




Assalamualaikum dan selamat petang...

Sambungan daripada entry yang lepas..entry yang mengisahkan kehidupan saya yang baru di tempat yang baru dan bersama insan baru. Semua boleh dikatakan baru kecuali diri saya,keluarga saya dan paling penting agama saya,islam yang takkan pernah dapat digantikan dengan mana-mana agama.. Insan baru yang hadir dalam kehidupan saya sekarang bukan lah seseorang yang bakal menjadi suami saya. Bukan,dan tidak sama sekali..Buat masa sekarang saya tidak pernah sesekali mencari teman sehidup semati kerana dalam fikiran saya cuma ada impian untuk diri dan keluarga sahaja,..Seandainya keluarga menginginkan saya berkahwin,saya akur tapi biarlah bakal suami saya itu adalah pilihan keluarga saya..Pelik memang pelik,tapi itu lah kenyataan nya..Saya berharap sangat keluarga yang memilih suami untuk saya sebab saya sangat percaya pada jodoh pilihan keluarga. Suka atau tidak bukan persoalanya kerana saya tahu jodoh ditentukan oleh Allah dan saya akan berusaha untuk mencintai insan itu selepas berkahwin kerana Allah..

Pembuka bicara yang cukup panjang saya rasa..hehe..Baik lah,insan baru.. Mari saya kenalkan satu persatu insan baru yang mewarnakan hari-hari saya sepanjang saya menjalani kehidupan di sini (Petaling Jaya,Malaysia)..Melangkah masuk ke KK Supermatt Medan jaya pukul 11.30 a.m pada 4 januari 2013. Dalam hati penuh dengan debaran.. Yela,risau sangat-sangat kalau tak dapat kerja dekat situ.. Tempat lain yang saya pergi interview semua tak dapat,hehe. So harapan saya hanya dekat KK,lagipun rumah dekat je dengan KK,nak pergi kerja senang kalau my uncle ada kerja..Ok,saya telah di interview oleh seorang,lelaki dan perempuan berbangsa cina..Setengah jam tunggu diorang,lambat betul nak sampai dah la saya nie jenis yang tak suka menunggu..Masa di interview tak ada la dia banyak tanya,just tanya yang basic-basic sahaja macam saya sanggup tak untuk kerja lebih masa,mampu buat tak itu ini..Alhamdulillah,manager kk MJY,Matt terima saya untuk kerja dekat outlet bawahanya..Happy sesangat tahu..Tapi satu tak lepas masa interview,dia nak gambar b'ukuran passport,saya tak bawa:).So nanti petang kena datang lagi bagi gambar tuu pada supervisor KK MJY..(dalam hati,excited nak jumpa supervisor,yela supervisor pertama nie kan..haha)..

Waktu petang tuu pergi balik KK,jumpa supervisor nak bagi gambar..Cakap dengan cashier,ingatkan nak minta dia tolong bagi dekat supervisor tapi saya belum habis cakap lagi dia dah suruh saya jumpa sendiri supervisor .(dalam hati,"sombong nye cashier nie")..hee,tekaan sahaja..Melangkah pergi dekat supervisor,memang berdebar gila la masa nie,takut,risau sangat kalau dapat supervisor yang garang..Sampai dekat 3 orang nie,ada seorang wanita india,lelaki yang aku ingat melayu dan seorang lagi aku tak perasan sangat bangsa apa..aku mula bercakap "siapa supervisor??"cehh datang tiba-tiba sahaja tanya supervisor..Wanita india tuu tunjuk dekat lelaki yang aku ingat melayu tuu laa..Aku tengok lelaki tuu,wow!!,boleh tahan jugak lelaki nie,hensem laa jugak dan yang paling gila nya muka dia memang sama dengan lelaki yang aku pernah jatuh cinta dulu..haha..Terkejut juga tapi sekejap saja tengok dia,aku bagi gambar tuu dekat dia then aku blah..Jumpa esok ye mr.supervisor and KK MJY staffs,im a new staff..hihi.

Macam tuu lah sedikit sebanyak kisah aku di alam pekerjaan yang pertama dalam kehidupan..Alhamdulillah setakat iini aku rasa tersangat bahagia dan tidak banyak masalah yang timbul. syukur sangat-sangat sebab diberi peluang untuk berkenalan dengan orang-orang sini. At least dapat lah sedikit sebanyak pengalaman bekerja walaupun bekerja di pasaraya..Untuk entry seterusnya aku akan ceritakan dan kenalkan semua kawan-kawan dekat sini..



Share with the world:

1 comment:

Anonymous said...

It is perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy.
I have read this post and if I could I want to suggest
you some interesting things or tips. Maybe you could write
next articles referring to this article. I desire
to read even more things about it!

Here is my web-site; how to buy a car
Also visit my web-site ; buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car

 
Designed by Beautifully Chaotic